REKLAMACJE - jak zgłaszać?
USZKODZENIA W TRANSPORCIE
Na wstępie pragniemy zaznaczyć, iż wszystkie przesyłki, które nadajemy są zabezpieczane do transportu z najwyższą starannością i są ubezpieczone.
W razie, gdyby jednak zamawiany towar dotarł uszkodzony podajemy szczegółowe informacje w jaki sposób należy postępować.
Odbiór przesyłki
- Odnotować niezwłocznie na liście przewozowym (karcie potwierdzenia odbioru towaru lub ekranie skanera elektronicznego, który posiada kurier) fakt uszkodzenia towaru lub opakowania.
- Jak najszybciej poprosić kuriera o sporządzenie protokołu szkodowego zgodnie ze stanem rzeczywistym, uwzględniając wszystkie zabezpieczenia/oznaczenia na opakowaniu, stan opakowania zewnętrznego i inne (oryginał zostaje u Państwa, kopię zabiera kurier). Odbiorca podpisując dokument szkody potwierdza stan rzeczywisty przesyłki z protokołem.
- W przypadkach, gdy kurier nie sporządzi z jakiegoś względu protokołu, należy w tym samym dniu zgłosić reklamację/interwencję do Działu Obsługi Klienta DHL Parcel – nr tel. ( 042) 6345345 najpóźniej do godziny 20.00 i odnotować nr interwencji.
- Protokół należy spisać i odesłać do nas pocztą lub przesłać mailowo zeskanowany dokument do 7 dni od daty otrzymania przesyłki. W przeciwnym razie reklamacje nie będą rozpatrywane.
Przesyłka na palecie /przewoźnik JASS FBG/
- Odnotować niezwłocznie na liście przewozowym (karcie potwierdzenia odbioru towaru lub ekranie skanera elektronicznego, który posiada kurier) fakt uszkodzenia towaru lub opakowania.
- Jak najszybciej poprosić kuriera o sporządzenie protokołu szkodowego zgodnie ze stanem rzeczywistym, uwzględniając wszystkie zabezpieczenia/oznaczenia na opakowaniu, stan opakowania zewnętrznego i inne (oryginał zostaje u Państwa, kopię zabiera kurier). Odbiorca podpisując protokół szkody potwierdza stan rzeczywisty przesyłki z protokołem.
- W przypadkach, gdy kurier nie sporządzi z jakiegoś względu protokołu, należy powiadomić nas drogą mailową na adres: biuro.mantes@gmail.com w tytule wiadomości wpisując numer Państwa listu przewozowego + uszkodzenie. Zlecimy kurierowi przyjazd w celu sporządzenia protokołu szkody. Ważne aby szkodę zgłosić w dniu doręczenia.
- Protokół należy spisać i odesłać do nas pocztą lub przesłać mailowo zeskanowany dokument do 7 dni od daty otrzymania przesyłki. W przeciwnym razie reklamacje nie będą rozpatrywane.
Proszę pamiętać, że kurier dostarcza / wnosi do domu przesyłki o wadze nie przekraczającej 31,5 kg. Przesyłki cięższe, w szczególności paletowe są dostarczane pod dany adres i zdejmowane z samochodu, ale nie są dostarczane do mieszkania!
UWAGA BARDZO WAŻNE!!!
Jeśli towar nie zostanie sprawdzony w obecności kuriera, oraz w przypadku uszkodzenia nie będzie spisany protokół szkody w dniu odbioru towaru przyjmujemy, że klient przyjął towar bez zastrzeżeń podpisując protokół odbioru.
Sprawdzenie przesyłki przy kurierze i spisanie ewentualnego protokołu uszkodzenia jest potwierdzeniem stanu rzeczywistego jaki ma miejsce w momencie dostawy przesyłki.
Protokół szkody
Kontakt z naszą firmą
Po uzyskaniu protokołu szkody, należy wysłać jego skan, wraz z dołączonymi zdjęciami oraz opisem uszkodzenia na nasz email biuro.mantes@gmail.com. Jeśli nie ma możliwości zeskanowania protokołu szkody, można wysłać jego kopię listem na adres Mantes.pl Sylwia Menape - Moskal ul. Sezamkowa 1 Straszyn 83-010, jednak w takim przypadku proces reklamacji wydłuży się w czasie. Po otrzymaniu zgłoszenia uszkodzenia i prawidłowo spisanego protokołu szkody, przystąpimy niezwłocznie do załatwienia reklamacji. Gwarantujemy, że dołożymy wszelkich starań, aby złożoną reklamację rozpatrzyć maksymalnie szybko. W większości przypadków reklamacja rozpatrzona zostaje już dzień po jej złożeniu. Dalsze instrukcje będą przekazywane Klientowi indywidualnie - telefonicznie bądź pocztą elektroniczną.
REKLAMACJE Z TYTUŁU RĘKOJMI
Sprzedawca odpowiada za wady produktu na podstawie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzedaży niebędącej sprzedażą konsumencką, wyłącza się przepisy o rękojmi zawarte w Kodeksie Cywilnym.
Reklamacje z tytułu rękojmi można składać w formie pisemnej na adres: Mantes.pl Sylwia Menape - Moskal ul. Sezamkowa 1 Straszyn 83-010 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro.mantes@gmail.com
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji z tytułu rękojmi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Odpowiedź Sprzedawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na podany przez Klienta adres lub w inny podany przez Klienta sposób.